Pozycjonowanie, optymalizacja stron, UX (user experience) — wszystko co pozwoli wycisnąć wszystkie soki z Twojej strony.
Porady SEO
Porady SEO, to jedna z najpopularniejszych kategorii na blogu. Znajdziesz w niej różnego rodzaju porady na linkowanie, zwiększanie ruchu, analizy konkurencji w Google. Staram się tutaj być na czasie z poradami. Chętnie odpowiadam na pytania Czytelników, które pojawiają się z komentarzach (czy na FB lub mailu). Mam nadzieję, że dzięki poradom na tym blogu SEO będzie dla Ciebie łatwiejsze.
We already know that SEO is extremely important factor for success in many fields, especially e-commerce. However, you can find people here and there who believe that Google rankings aren’t their concern. They are mostly entrepreneurs engaged in brick-and-mortar types of business, including restaurants and dining places. If you are one of them, you have to be aware, that local SEO is a thing. Your competitors competitors probably already know this and in fact, they might already be serving clients who could have been yours. Check out a few tips from us and learn how you can get the upper hand.
Czytanie w myślach to trudna sztuka. Jednak jeśli chcemy być widoczni w Google, nie martwić się o współczynnik odrzuceń i przede wszystkim cieszyć się konwersją, musimy spróbować się tego nauczyć. Może nie dosłownie, ale z pewnością pomoże nam zrozumienie, czym jest intencja użytkownika i przypisanie jej do konkretnych słów kluczowych, które mają pomóc nam w pozycjonowaniu. Kilka słów na ten temat poniżej.
Nie od dzisiaj wiadomo, że linkowanie odgrywa ważną rolę w SEO. Domeny z autorytetem, które linkują do naszej strony, mogą podzielić się z nami swoją mocą. Google traktuje to jako swoistą rekomendację i niekiedy podnosi pozycję takiej strony. Niektórzy jednak są zdania, że proces ten działać może również w drugą stronę i linkując do popularnej domeny, otrzymamy część jej mocy. John Mueller z Google bezlitośnie obala ten mit.
Niska pozycja strony to spory problem, jednak jeszcze większy pojawia się, kiedy w ogólnie nie została ona dodana do indeksu Google. Chcąc, aby Googlebot przeskanował dany url, warto zatroszczyć się o linkowanie wewnętrzne, naprawić problemy techniczne i przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość. Nie od razu crawlery odnajdą cel. Co jednak, jeśli Search Console wskazuje, że strona została odnaleziona przez bota, ale niezindeksowana? Czy warto usuwać podstrony i redukować ich ilość w obrębie większej domeny? Sprawdzamy razem z Johnem Muellerem, czy ten zabieg podniesie indeksowalność.
Optymalizacja strony czy link building to często sporo pracy. W wielu większych firmach powstają całe działy, które zajmują się pozycjonowaniem. Mikroprzedsiębiorca jednak nie będzie skory do tego, aby działać z takim rozmachem. Czy w małym biznesie jest miejsce na SEO? Czy pozycjonowanie jest warte zachodu? I czy faktycznie musi wymagać dużych nakładów finansowych? Sprawdzamy!
Link building zgodny z wytycznymi Google, a zarazem skuteczny, powinien uwzględniać wiele różnych wskaźników. Istnieje mnóstwo czynników, które wpływają na wartość linka, a także to czy będzie on pomocny, czy też raczej zaszkodzi. Warto zastanowić się więc nad odnośnikami pochodzącymi z obcojęzycznych stron. Jak wygląda ta kwestia w oczach Johna Muellera z Google? Niedawna dyskusja na Mastodonie rozjaśnia tę kwestię.
Pozyskiwanie linków oraz linkowanie wewnętrzne to praktyki, które są bardzo istotne w SEO. Sukcesu w pozycjonowaniu nie uda się osiągnąć, jeśli nie będą do nas kierowały wartościowe strony, a indeksacja podstron opóźni się, jeśli nie stworzymy między nimi siatki powiązań. Warto jednak mieć także na uwadze, że nie tylko miejsce, w którym ulokujemy link, ma znaczenie. Również jego forma odgrywa istotną rolę. Achor text można śmiało zaliczyć do czynników rankingowych i właśnie dlatego warto poświęcić mu nieco uwagi.
Każdy, kto zetknął się z jakimikolwiek poradnikami na temat SEO i tworzenia dobrze rankujących treści wie, że tzw. keyword stuffing nie jest obecnie widziany jako dobra praktyka. Proceder ten polega na upychaniu słów kluczowych w tekście, co często skutkuje ich przesadnym nasyceniem i w rezultacie prezentuje się jako spam. Czasem jeszcze można natknąć się na strony, które nieco przesadzają z wykorzystywaniem fraz, chociaż na ich usprawiedliwienie, kiedyś ta metoda sprawdzała się całkiem dobrze. Jak jest dziś? Czy Helpful Content Update z miejsca zmiażdży taką stronę? John Mueller z Google kilkakrotnie zabierał głos na ten temat.
Pewnie często spotykasz się z domenami typu taniemeble, dobrebuty, tukupiszswojekosmetyki albo twojfryzjer z końcówką pl lub com. Być może myślisz sobie, że ich posiadacze to szczęściarze. Fajna nazwa albo nawet słowa kluczowe w niej zawarte muszą pozytywnie wpłynąć na pozycje w Google, prawda? Czy faktycznie tak jest?
Nawet jeśli wydaje Ci się, że Twoje treści są świetne i do tej pory pozwalały Ci osiągać wysokie pozycje, staraj się dmuchać na zimne. Niestety utrzymywanie status quo nie jest domeną wyszukiwarki Google. Zmiany są częste i czasem przynoszą nieoczekiwane spadki. Może się więc okazać, że będziesz musiał przeorganizować planowanie treści. Audyt pomoże Ci określić źródło ewentualnych problemów i znaleźć rozwiązania. Poznaj 3 sygnały, że już na niego najwyższa pora.